Τετάρτη 2 Νοεμβρίου 2016

Θρησκεια

1         Εισαγωγή – Σκοπός


2         Πνευματική τροφή

2.1    Η Θέση των Πιστών στην Κοινωνία

Όταν τέθηκε θέμα σε τηλεοπτική εκπομπή, αν θα έπρεπε το πλήρωμα της εκκλησίας να εκλέγει τον Αρχιεπίσκοπο, η αντίδραση ενός από τους παρουσιαστές ήταν χαρακτηριστική, για το πώς βλέπουνε  το πλήρωμα της Εκκλησίας οι ‘κοσμικοί’
Δεν θυμάμαι ακριβώς τα λόγια, αλλά εξέφραζε την πλήρη περιφρόνηση τους για ανθρώπους που πήγαν να ‘προσκυνήσουν την σορό’
Είναι κατώτερα οντά που δεν πρέπει να λαμβάνονται υπόψη.
Αντέδρασα γιατί ήμουν εκεί, αλλά αυτό δεν έχει σημασία.
Είχα γνωρίσει από πρώτο χέρι το νόημα των λόγων του και το αποτέλεσμα.

2.2    Σχέση Εκκλησίας και Πιστών


2.3    Σχέση κοσμικών και πιστών

Η ωραιότερη κοινωνία που γνώρισα ήταν στο Dilang πόλη νοτιοανατολικά του Σουδάν (Άραβες, Μουσουλμάνοι), ενώ η πλέον κτηνώδης ήταν στο Χαρτούμ του Σουδάν (Άραβες Κοσμικοί).
Οι πιστοί πεινάγανε (πέθαιναν) και υποφέρανε καρτερικά και οι κοσμικοί είχαν βαλθεί να εκτρέπουν την βοήθεια των ξένων κρατών στην Ελβετία, να εξάγουν την παραγωγή των πλουσίων πεδιάδων και το γάλα από τις γκαμήλες’
Λόγω της δουλειάς μου ήμουν υποχρεωμένος να συνεργασθώ και με πιστούς και κοσμικούς.
Η συνεργασία μου σε τεχνικά θέματα ήταν πιο εύκολη με τους πιστούς των οποίων το τεχνολογικό επίπεδο που ήταν ψηλότερο εκείνου των κοσμικών.
Εγώ, ενστικτωδώς, αντέδρασα και το πλήρωσα. Οι πιστοί, όμως, δεν αντιδρούσαν διότι δεν ‘γνώριζαν’, οι πνευματικοί τους ηγέτες τους ‘ετάιζαν’ ‘πνευματική τροφή’, καλή ώρα όπως εσείς, αλλά όχι ενημέρωση

2.4       Τι προσφέρουν οι διαχειριστές της Θρησκείας

Δεν τους λένε πως λειτουργεί ο ‘Διάβολος’ και πως ευρίσκεται παντού  δικτυωμένος και αόρατος, και παίρνει τις πιο απρόβλεπτες μορφές και όταν δοκιμάσει να αντιδράσει δέχεται καταιγισμό κτυπημάτων  μέχρι που να βγει έξω από το παιχνίδι.
Φυσικά ή θρησκευτική αντίδραση ευρίσκεται σε πνευματικό επίπεδο στην πηγή του κακού (αμαρτίας)με στόχο την εξάλειψη του.
Ο πιστός δεν γίνεται υπό κανονικές συνθήκες αντιστασιακός γιατί όλη του η ύπαρξη είναι αντίσταση κατά της καταπίεσης. Όταν εκδηλωθεί σημαίνει ότι αυτός απέτυχε και όχι ο ‘αμαρτωλός’

2.5    Στόχοι της Θρησκείας

Διαφημίζουν το φιλανθρωπικό σας έργο. Βοηθάτε τους ‘πτωχούς’ τους ‘ηλικιωμένους’ δεν έχετε ποτέ σκεφθεί ότι η ύπαρξη τους είναι απόδειξη αποτυχίας της θρησκείας, που ο στόχος της είναι  να περιορίσει την ένδεια, την δυστυχία από όλους τους ανθρώπους πλουσίους και φτωχούς, συνολικά και διαχρονικά και όχι σε επιλεκτικά, λίγους. Γιατί παντού υπαρχει δυστυχία.
Ο Χριστός, αυτός που ευαγγελιζόταν ο Χριστόδουλος δεν ήταν Ιδρυτής ενός φιλανθρωπικού σωματείου (βλέπεις και να ήθελε δεν είχε χρηματοδότες, όπως εσείς) να βοηθά τους άτυχους, τους πτωχούς, τους ανήμπορους, τους δυναστευομένους,  ο Χριστός που ευαγγελιζόταν ο Χριστόδουλος,ούτε ιδρυτης ενός κομματος. ήταν διαχρονικός δημιουργούσε το πλαισιο μεσα στο οποίο θα ελαμβαναν χώρα όλες οι ανθρωπινες δραστηριοτητες, ήταν ο ελευθερωτής του Ανθρώπου από τα πάθη του με στόχο την δημιουργία μιας Κοινωνίας όπου η αρρώστια, ψυχική και σωματική  να αυτο-θεραπεύεται με την κοινή Πιστή και κοινό αγώνα.\Όταν οι ανθρωπινες δραστηριοτητες αντιμαχονται την υπαρξη της θρησκειας η εκκλησια έχει υποχρεωση να πολεμησει για να την υπερασπισθεί προσβαλοντας τις δραστηριοτητες που την α. Ξεχνατε ότι οι διαθήκες είναι δυο Η Παλαια και η Καινη  διαθηκη

Η θρησκεία αποτελεί το ανοσοποιητικό σύστημα που προστατεύει την κοινωνία των ανθρώπων
Υπαρχει και το Έιτζ που αντιμάχεται το ανοσοποιητικό συστημα και αυτός είναι ο ρόλος σας, να αντιμετωπίσετε αυτή την μάστιγα , το κοινωνικό Έιτζ.
Η Εκκλησία αποτελεί τον διαχειριστή των ιδεών της Θρησκείας και στόχος της η προβολή τους

2.6    Προσφορά της Εκκλησίας

Η Εκκλησία, εν αντιθέσει προς την Θρησκεία, δεν έχει μεταφυσικό χαρακτήρα, αλλά αποτελεί οικονομική διαδικασία και σαν τέτοια, απαιτεί  την ύπαρξη κοινωνικού οφέλους, για πιστούς και κοσμικούς, ισοδύναμο με το κοινωνικό της κόστος
Θα μπορούσε το κοινωνικό κόστος, να περιορισθεί στο ελάχιστο, αν οι πιστοί δεχόντουσαν να σταυρωθούν ή να γίνουν λεία των λεοντών, για να διασκεδάζουν το σύνολο χωρίς να το επιβαρύνουν.
Οπότε σ’ αυτή την περίπτωση θα υπήρχε κοινωνικό όφελος με κόστος μηδαμινό την μετατροπή της ανθρώπινης σάρκας σε χρήσιμο υλικό (όπως π,χ, να γίνει σαπούνι)
Δυστυχώς, η εκκλησία δεν έχει πετύχει αυτόν τον στόχο.
Είσαστε 40 χρόνια στην Μητρόπολη της Λιβαδειάς δώστε  μου, λοιπόν, στατιστικά στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι στην περιοχή σας, οι αυτοκτονίες, τα θύματα των ναρκωτικών, οι διαλυμένες οικογένειες, τα θύματα του εύκολου δρόμου, που πολλά από αυτά βρίσκονται στις φυλακές, οι ψυχικές ασθένειες, που οφείλονται. είτε. στην έλλειψη προσανατολισμού, ή, στο φόβο του θανάτου, οι εγκαταλελειμμένοι της τρίτης ηλικίας, ο σεβασμός στο δημιουργήματα του Θεού, η ποιότητα ζωής, όλα αυτά έχουν μεταβληθεί προς το καλύτερο
Δεν τα έχετε γιατί δεν υπάρχουν γιατί ποτέ δεν ενδιαφερθήκατε να ενημερωθείτε. Αλλά ποτέ δεν το επιδιώξετε εσείς και όλοι ‘άγιοι’ πατέρες’.
Κι’ αυτό είναι το μεγάλο λάθος  όσον ηγήθηκαν μέχρι τώρα (εξαιρουμένου του Χριστοδούλου) και είναι υποχρεωμένοι να δώσουν λόγο, διότι, η ύπαρξη και λειτουργία της Θρησκείας μέσω της Εκκλησίας έχει ένα τεράστιο κοινωνικό κόστος, το οποίο πληρώνουν πιστοί και κοσμικοί

2.7    Η Εκκλησια σαν οικονομική πραξη

Και επομένως η ύπαρξης της, εν αντιθέσει προς την Θρησκεία, δεν έχει μεταφυσικό χαρακτήρα, αλλά αποτελεί οικονομική διαδικασία και σαν τέτοια απαιτεί και την ύπαρξη κοινωνικού οφέλους, για πιστούς και κοσμικούς, τουλάχιστον ίσον με το κοινωνικό της κόστος

Θα μπορούσε το κοινωνικό κόστος να περιορισθεί στο ελάχιστο αν οι πιστοί δεχόντουσαν να σταυρωθούν ή να γίνουν λεία των λεοντών για να διασκεδάζουν το σύνολο χωρίς να το επιβαρύνουν.
Οπότε σ’ αυτή την περίπτωση θα υπήρχε κοινωνικό όφελος με κόστος μηδαμινό την μετατροπή της ανθρώπινης σάρκας σε χρήσιμο υλικό (όπως π,χ, να γίνει σαπούνι).

2.8    Θρησκεία – Δύναμη - Εργαλείο

Εβραίοι
Μουσουλμάνοι
Ευρωπαίοι
Χάουζα

2.9       Θρησκεία – Καταλύτης

2.10   Το Ιερό Δένδρο

Η παραγωγή αδρανών, που χρειαζόταν για το έργο αξιοποίησης της λίμνης Τσαντ, στη Βόρειο Νιγηρία,απαίτησε την διάνοιξη λατομείου τους πρόποδες ενός ορεινού όγκου σε περιοχή, που κατοικείτο από φυλή Χάουζα.
Μέσα στον χώρο των λατομικών εργασιών, υπήρχε ένα τεράστιο υπεραιωνόβιο δένδρο. 
Κάθε απόγευμα, οι άνδρες της Φυλής κατεβαίναν από την πλαγιά του βουνού με τα ακόντια τους και επιδίδονταν σε ένα τελετουργικό χορό γύρω από το Δένδρο.
Με την βοήθεια ενός ντόπιου, που χρησίμευε ως μεταφραστής, επισκεπτόμουν τον οικισμό και προσπαθούσα να μάθω, ότι μπορούσα για την ζωή τους.
Κύριος συνομιλητής μου ήταν ο γηραιότερος του χωριού. Σε μια καλύβα που ίσα χώραγε το ξύλινο ντιβάνι του. Φυσικά η συζήτηση γύρναγε γύρω από τις καθημερινότητες, μέχρι που άγγιξε  την παρουσία μας και της επίδρασης της πάνω στους ντόπιους. Μιλήσαμε για τις συνήθειες, τις δικές μας και τις δικές τους και φτάσαμε και στο δένδρο. Φαίνεται ότι το ύφος μου, ήταν περιπαικτικό, γιατί ο συνομιλητής μου, μίλησε κοφτά. Κόψε το δένδρο και τότε θα  πεθάνετε εσείς, και εμείς θα πάψουμε να υπάρχουμε σαν χωριό.
Τότε κατάλαβα ότι το συγκεκριμένο Δένδρο δεν ήταν όπως τα άλλα δένδρα. Αποτελούσε την ψυχή της κοινότητας που εξασφάλιζε την επιβίωση της την αρμονική συμβίωση στο εσωτερικό της και στο περιβάλλοντα χώρο  χωρίς νόμους και περιορισμους

Το δέντρο των Χάουζα, Η Πέτρα των Μουσουλμάνων είναι εκεί όπου οι άνθρωποι γίνονται Ένα και λειτουργούν σαν συγκοινωνούντα δοχεία όσο μακριά και αν ευρίσκονται και σχηματίζουν μια παγκόσμια συνείδηση.

2.11   Θρησκεία –Ανοσοποιητικό σύστημα της κοινωνίας

Η θρησκεία αποτελεί ή πρέπει να αποτελεί το ανοσοποιητικό του κοινωνικού οργανισμού.
Η έννοια του Θεού, ο οποίος ‘βλέπει’ , ‘καταγράφει’ και  ‘κρίνει’ τα πάντα, αποτελεί το αρχικό κυματοθραύστη, για να μην εκδηλωθούν τα ανθρώπινα πάθη, που όταν εκδηλωθούν δύσκολα τιθασεύονται από νόμους ή κρυφές κάμερες και δημιουργούν οικονομικές ζημιές σε μικρή ή μεγάλη κλίμακα.
Οι έννοιες της αγάπης για όλα τα πλάσματα του θεού , της αιωνιότητας, της λιτότητας, της ταπεινότητας και της τελικής κρίσης είναι πνευματικές αλλά με τεράστιο κοινωνικό όφελος εάν εμπεδωθούν στους ανθρώπους.

2.12   Προϊόντα της Θρησκείας.

Έχω χαρακτηρισθεί ‘επαναστάτης’ και οπωσδήποτε δεν είμαι θρησκόληπτος  είμαι παιδί της κατοχής και έζησα τις περιπέτειες της εποχής μου
Φτωχική οικογένεια και επαναστάτης, είχε σαν αποτέλεσμα να κινηθώ πολιτικά προς τα Αριστερά , αλλά κάτι δεν μου πήγαινε.
Η Αριστερά ανέδινε το μίσος και τον φθόνο αυτών αδικημένων, των φτωχών, δικαιολογημένα ή όχι . Για το φτωχό μυαλουδάκι μου έβλεπα, ότι αυτές οι έννοιες δεν ήταν συμβατές με τον επιδιωκόμενο στόχο και αφελώς είχα εκφράσει τη άποψη, ότι ο Κομμουνισμός, σαν ακραία έκφραση της Αριστεράς δεν θα είχε διάρκεια, θα έπαυε να υπάρχει, θα αυτοκαταστρεφόταν λόγω της ίδιας του φύσης.
Ταυτόχρονα αναζήτησα λύση στην παράδοση, που μέρος της είναι η Θρησκεία.
Η διαπίστωση ήταν, ότι και οι δύο κοσμοθεωρίες είχαν υποτίθεται τον ίδιο αντικειμενικό στόχο οι αλλά ήταν εκ διαμέτρου αντίθετες.
Η θρησκεία είχε σαν βάση την αγάπη και την αιωνιότητα, η Αριστερά είχε το μίσος και το πεπερασμένο

2.13   Αποτελεσματικότητα της δαπάνης

2.14   Προσωπική εμπειρία



Δεν υπάρχουν σχόλια: